Всі роботи на сайті "Курсова інфо" є авторськими і призначені  для допомоги у навчанні. Розміщення, тиражування або відтворення матеріалів із сайту на сторонніх ресурсах відстежується та забороняється відповідно до законодавства України про авторське право! 

Cинонімічні одиниці на матеріалі творчості М.Стельмаха

Категорія: Курсові |

михайло стельмахКурсова робота з мовознавства на тему: Cинонімічні одиниці на матеріалі творчості М.Стельмаха

ЗМІСТ

ВСТУП

Розділ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОБЛЕМИ ДОСЛІДЖЕННЯ СИНОНІМІЇ

1.1 Роль лексичних синонімів у лексикології сучасної  української літературної мови 

1.2 Класифікація синонімів у сучасному мовознавстві 

1.3 Лексико–семантичний склад мови М.Стельмаха 

Розділ 2. ДОСЛІДЖЕННЯ  СИНОНІМІЧНИХ ОДИНИЦЬ У ТВОРАХ  МИХАЙЛА СТЕЛЬМАХА

2.1 Дієслівна синоніміка роману М. Стельмаха «Хліб і сіль»

2.2 Синонімічні повтори та контекстуальні синоніми у творах М.Стельмаха

2.3 Синоніміка в романі М.Стельмаха «Дума про тебе»

2.4 Аналіз дієслівної синоніміки у романі «Чотири броди»

 ВИСНОВКИ

СПИСОК  ВИКОРИСТАНОЇ  ЛІТЕРАТУРИ

 Детальніше про курсову роботу з  мовознавства на тему: Cинонімічні одиниці на матеріалі творчості М.Стельмаха. Кількість сторінок - 42, список літератури - 30, ціна роботи - за домовленістю. Контактні телефони: 067 994 09 24, 063 143 32 32, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

ВИСНОВКИ

     Використання синонімічних багатств у мовній практиці має величезне значення. Синонімами користуються в усіх ділянках мовного життя, усного чи письменного. Мовець весь час стає перед завданням добору потрібних йому слів з численних синонімічних запасів. Синоніми - це творчо осмисленні складники мовної цілості. Вони виникли як результат добору досконалих форм вираження думок і почуттів. Через те й користування ними не автоматизується. Синоніми задовольняють прагнення людини до влучності й краси мовлення. 

     У сучасному мовознавстві поділ синонімів на семантичні, стилістичні, семантико-стилістичні є традиційним. За характером і ступенем синонімічних відношень виокремлюють загальномовні та індивідуальні (оказіональні) синоніми. Аналізуючи синоніми, дібрані з творів М. Стельмаха, виокремлюються загальномовні синонімічні одиниці. Загальномовні синоніми сприймаються мовцями однаково поза будь-яким контекстом. З-поміж загальномовних синонімів виділяються семантичні й семантико- стилістичні. Наприклад, для зображення значення «мати здатність висловлювати думки, почуття» М. Стельмах використовує такі синоніми. Загальномовні - семантичні: говорити, казати, промовити, оповідати, висловлювати, звертатися.

       Учені зазначають, що лексико-семантичний склад мови М.Стельмаха дуже розмаїтий: він репрезентує практично всі шари лексики української мови: «щиронародні слова», діалектизми, просторічні слова, побутовізми, разом із тим церковнослов’янізми та староукраїнізми; у його творах широко репрезентована термінологічна та професійна лексика (музична, медична, сільськогосподарська, військова, морська, рибальська, дрібного домашнього виробництва тощо); багато зменшено-пестливої і згрубілої лексики, активно функціонують власні назви, а також приказки, прислів’я, стійкі ідіоматичні вислови. Лексичними новотворами М.Стельмах особливо не захоплювався. Н.Тимошенко виокремлює улюблені слова письменника – дзвінкий (дзвонити та похідні), вузлатий, ядерний, а також традиційні епітети типу тихі зорі, ясні води, сині роси та ін. 

     Ідіостиль письменника виокремлює багата синоніміка (лише до слова говорити віднайдено понад сто синонімів), контекстуальні антоніми (простежується любов до контрасту), загальномовні перифрази, описово-метафоричні та фразеологічні звороти, улюбленими прийомами створення художнього образу є порівняння, деталізація портрета, індивідуальні епітети, блискучі метафори, сповнені реаліями трудового життя, перейняті циклічністю хліборобської праці та ін. Взагалі мова Михайла Стельмаха — вдячний матеріал для дослідження не лише фразеологічної, а й дієслівної, прикметникової синонімії. До того ж автор часто поширює загальномовні синонімічні ряди за рахунок власних новотворів.

     Синонімічні повтори дуже часто використовуються Стельмахом у складних реченнях. Зазначимо також, що бувають випадки, коли у реченнях письменник вживає кілька синонімів, які утворюють синонімічний повтор: Жартуєш чи смієшся, хлопче? — Ні, не жартую і не сміюся. Синонімічний повтор виконує не тільки інформативну функцію, але й має естетичний вплив на читача. Крім того, синонімічний та контекстуально-синонімічний повтори, які часто використовує М.Стельмах  у творчості, виконують функцію пояснення і вживаються з експресивно- підсилювальною метою.

    Багата синоніміка повісті М.Стельмаха «Щедрий вечір». Наприклад,  до слова «скупий» (про дядька Володимира) маємо: скупар, зажера, лічикруп, ненаситець. Різноманітні синоніми розкидані в повісті до дієслова «іти», це: сурганитись, доклешняв, пометляв, мету на ковзанку, дотарганився і т.д. Синонімічні дієслова в романі «Чотири броди» не виокремлюються, вони повністю вписуються в канву твору й надають йому значного експресивно-емоційного забарвлення.  Розмовні дієслова, що їх використовує Михайло Стельмах у романі «Чотири броди», а саме говорити, дивитися, ходити, чванитися, напрацюватися, ображати, цілувати тощо, реалізують багату синонімічну семантику.

 Замовити курсову роботу з мовознавства на тему: Cинонімічні одиниці на матеріалі творчості М.Стельмаха: 067 994 09 24, 063 143 32 32, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Калькулятор расчета пеноблоков смотрите на этом ресурсе
Все о каркасном доме можно найти здесь http://stroidom-shop.ru
Как снять комнату в коммунальной квартире смотрите тут comintour.net

Comments: